Kouzelná zahrada - jaro 2017

24.04.2017 16:06

 

Po několika měsících jsem navštívil zahradu ve Staňkově, kde už od roku 2010 průběžně fotím obrázky pro svůj dlouhodobý cyklus Kouzelná zahrada. Snažím se udržet cyklus jednotný, a proto používám podobný způsob snímání; výsledek se mění jen podle roční doby, konkrétního objektu a aktuálních světelných podmínek.

Zvu vás proto opět po nějaké době k nahlédnutí do své „kouzelné zahrady“ – tentokrát na jaře s kvetoucími stromy a v podvečerním občasném slunci, které jen zřídka a neochotně vykukovalo zpoza těžkých mraků.

 

Jarní teplé dny na přelomu března a dubna způsobily, že krásně rozkvetla zlatice (forsytie) a mohla se tak stát objektem mého experimentování s barvami. Doslova "Zlatavé čepýření", že? :-)

 

Moje oblíbená - a na fotkách hojně využívaná - třešeň je právě v plném květu, takže i tentokrát nám na fotkách několikrát zapózuje. Probleskující ostrůvky modré barvy na obloze se na obrazu rozprostřely do hustých větví stromu.

 

Na další fotce třešně jsem chtěl zviditelnit proudy světla vlnící se kolem větví stromu. Proč by mělo světlo vždy jen směřovat rovně vpřed, mně se líbí, když kličkuje jako pokročilý krasobruslař :-).

 

Barevnou škálu doplňuje fotografie keře s růžovočervenými květy.

 

Trochu méně barevné jsou obdobně vytvořené - a opět třešňové - Soumračné variace.

 

Keř na následujícím obrázku udělal loni „kariéru“, protože se dostal až na novoroční přání :-). Tentokrát se mi líbilo střídání světlých a tmavých tónů, které dělá obraz plastičtější, a vypadá to, jako byste prolétali nějakým oblakem světélkující zelenožluté hmoty.

 

Uvedené fotografie jsem - ještě s dalšími několika - přidal i do fotogalerie cyklu Kouzelná zahrada, prozatím jen s pracovními názvy.

—————

Zpět