Pár fotografií z dovolené v Jeseníkách

26.06.2016 23:19

 

Jako tradičně na úplném konci jara jsem si udělal volný týden a odjel jsem do svých oblíbených hor - do Jeseníků. Tentokrát jsem nebydlel v Karlově Studánce jako loni (tehdy z toho bylo několik fotek z údolí Bílé Opavy), ale na opačné straně hlavního hřebene hor - v Koutech nad Desnou. I tam je ale k vidění hodně zajímavých míst; hlavní pás hor je nedaleko a do údolí z něho stéká několik říček, především Divoká Desná a Hučivá Desná. No a samozřejmě mi to nedalo, aby se nepokusil rozšířit svou dlouhodobou kolekci fotografií proudící vody. Po návratu jsem, myslím, docela poctivě probral všechny záběry a nakonec jsem pro "testovací formát 30x40 cm vybral celkem 20 fotek, z nichž devět jsem vybral pro zvětšení na výstavní formát 50x70. Zatím nemají žádné názvy, pojmenuji je až současně se zařazením do veřejné kolekce zde na webu; tam jsem je zatím nedoplnil, takže tento článek je zatím jediným místem, kde jsou tyto vybrané fotky zveřejněné v kompletní sérii.

 

Malé peřeje na Hučivé Desné u Knížecí cesty

 

Opět údolí Hučivé Desné. Nevím proč, tahle fotka mi připomíná ležícího maňáska, který čeká na tu správnou něžnou ruku, aby obživl. Ve skutečnosti je ovšem v říčním proudu živý až dost!

 

Detail z říčního proudu. Moje oblíbená kombinace kamenů a dlouhou expozicí zviditelněných vodních trajektorií.

 

Dnes poprvé přecházíme do infračervené oblasti a do snímání širokoúhlým objektivem. Hučivá Desná si najednou oblékla úplně jiné šaty. Možná vážnější, usedlejší, ale taky celkem slušivé :-).   

 

Další záběr Hučivé Desné s kameny, které jsou nad hladinou porostlé mechem.

 

Obdobný infračervený záběr, jaký už tu jednou byl, ale ve zcela jiném "překladu" do viditelné barevné škály. A přitom ani jedna verze není "skutečnější" než druhá.

 

V průrvě mezi obrovitými balvany padá tenký proud malého vodopádu. Bezejmenný potok protékající Divokým dolem, kterým se dá vystoupat prudkým svahem až k nejvyššímu vrcholu Jeseníků - Pradědu.

 

A stejná průrva s malým vodopádem v Divokém dole v infračerveném podání a v jiné perspektivě.

 

A závěrem potřetí bezejmenný potok protékající Divokým dolem. Potok má před sebou posledních pár desítek metrů, než ho pohltí vody Divoké Desné.

 

Tak uvidíme, jestli se zvětšeniny vydaří, a některé z těchto devíti nových obrazů se tak třeba v budoucnu objeví na podobné výstavě, jako dvě fotky z údolí Bílé Opavy na jarní výstavě ve Vršovické restauraci Pod Lipami.

 

Líbí se vám některé z publikovaných fotek? Myslíte si, že některé svou kvalitou neobstojí? Dejte mi svůj názor vědět a napište mi přímo zde na webu: Komentář pro Petra V.

 

 

 

—————

Zpět